Listopad
LISTOPAD
W tym miesiącu zajmowaliśmy się tematem My family – moja rodzina. Dzieci poznały nazwy członków rodziny oraz nowy kolor – czerwony. Nauczyły się też liczyć do trzech i odpowiadać na pytania typu tak/nie. Ponadto dzieci wysłuchały historyjki o rodzinach zwierzątek żyjących w dżungli.
Słownictwo:
mum/ mummy - mama
dad/ daddy - tata
baby- dziecko
sister – siostra
brother - brat
red – czerwony
One, two, three – jeden, dwa, trzy
Yes/No – Tak/Nie
Dzieci rozumieją pytania i zwroty:
open - otwórz
shut - zamknij
big - duży
small - mały
Please! - proszę
No, thank you! – Nie, dziękuję!
fast - szybki
slow - wolny
loud - głośny
quiet – cichy
Peek-a-boo I see you! - A kuku, widzę cię!
Point to (mum). – Pokaż (mamę).
Who’s this? – Kto to jest?
Turn around, turn around one, two, three. – Obróć się, obróć się , jeden, dwa, trzy.
What colour is it? – W jakim to jest kolorze?
Is it mum? – Czy to jest mama?
How many? – Ile?
Wave your hands! – Machaj rączkami!
Piosenki i wierszyki:
Baby, look! (My First …TB str. 37) 1
Mum, look, red!
Mum, mum, red! 2X
Baby, look, blue!
Baby, baby, blue!
Dzieci śpiewając piosenkę wskazują obrazki
członków rodziny i pokazują sobie niebieskie
oraz czerwone klocki.
Peek-a-boo Peek-a-boo (My First …TB str. 48) 1
Peek-a boo,
Peek-a boo,
I see you!
Peek-a boo,
Peek-a boo
I see you!
Mum! Mum! Mum! Mum!
Peek-a boo,
Peek-a boo,
I see you!
Baby! Baby! Baby! Baby!
Peek-a boo,
Peek-a boo,
I see you!
Dad! Dad! Dad! Dad!
Peek-a boo,
Peek-a boo,
I see you!
Dzieci śpiewając piosenkę pokazują na obrazkach członków rodziny, a na słowa: „peek-a-boo, I see you!” – zasłaniają i odsłaniają oczy.
Turn around (My First …TB str. 43) 1
Turn around,
Turn around,
One, two, three!
My mum, my mum,
It’s my mum!
Turn around,
Turn around,
One, two, three!
My baby, my baby,
It’s my baby!
W czasie śpiewania piosenki dzieci na słowa „turn around” obracają się dookoła, a na „one, two, three” - skaczą.
The Finger Family (Daddy Finger / Finger Song) 2
Daddy finger, daddy finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?
Mummy finger, mummy finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?
Brother finger, brother finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?
Sister finger, sister finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?
Baby finger, baby finger, where are you?
Here I am, here I am. How do you do?
Nauczyciel pokazuje pacynkę z członkami rodziny - każdy palec przedstawia innego członka rodziny. W odpowiednim momencie piosenki nauczyciel rusza palcem i dzieci wspólnie śpiewają o kolejnych osobach.
Open shut them
Open shut them, open shut them.
Give a little clap, clap, clap.
Open shut them, open shut them.
Put them in your lap, lap, lap.
Big and small.
Big and small. Big and small.
Big, big, big, big, small, small, small.
Big and small. Big and small.
Big, big, big, big, small, small, small.
Please. No, thank you.
Please. No, thank you. Please. No, thank you.
Please, please, please, please. No thank you.
Please. No, thank you. Please. No, thank you.
Please, please, please, please. No thank you.
Fast and slow.
Fast and slow. Fast and slow.
Fast, fast, fast, fast, slow, slow, slow.
Fast and slow. Fast and slow.
Fast, fast, fast, fast, slow, slow, slow.
Loud and quiet.
Loud and quiet. Loud and quiet.
Loud, loud, loud, loud. Shh... Quiet.
Loud and quiet. Loud and quiet.
Loud, loud, loud, loud. Shh... Quiet.
Peek-a-boo.
Peek-a-boo. Peek-a-boo.
Peek-a, peek-a, peek-a-boo!
Peek-a-boo. Peek-a-boo.
Peek-a, peek-a, peek-a-boo!
Podczas piosenki dzieci pokazują odpowiednie gesty ilustrujące przeciwstawne określenia.
|
Olga Jankowska