Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 310

Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 310

ul. Jana Brożka 17

01-451 Warszawa - Wola

Tel: (22) 836-46-65

E-mail: p310@eduwarszawa.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Luty

JĘZYK ANGIELSKI - LUTY

 

W lutym zajmowaliśmy się tematem My toys – moje zabawki. Ćwiczyliśmy też nazwy kolorów i wprowadzony został nowy kolor - green. Dzieci nauczyły się łączyć nazwę koloru z nazwą przedmiotu oraz liczyły zabawki. Ponadto dzieci nauczyły się czterech piosenek oraz wysłuchały historyjki o Piotrusiu Panie i zabawkach.

Słownictwo:

teddy/ teddy bear - miś

train - pociąg

ball – piłka

doll/ dolly – lalka

yo-yo – jojo

car - samochód

green - zielony

one, two, three, four – jeden, dwa, trzy, cztery

up/down – w górę/w dół

 

Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:

 

Is it a (ball)? – Czy to jest (piłka)?

What colour is (a train)? - W jakim kolorze jest (pociąg)?

What’s this? – Co to jest?

Give me a (doll). – Podaj mi (lalkę).

Give me a (yellow ball), please. – Podaj mi (żółtą piłkę), proszę.

High five!/ Give me five! – Przybij piątkę!

Teddy says… - Miś mówi…

I've got a (car). – Mam (samochód).

Let’s play (with a teddy)! – Baw się (misiem)!

 

Piosenki i wierszyki:

 

1)     Teddy bear on the train (My First …TB str. 65)

Teddy bear, teddy bear,

On the train

Bye-bye teddy bear,

Bye-bye train!

X2

Bye-bye teddy bear,

Bye-bye train!

Bye, bye.

 

Nauczyciel prowadzi ciuchcię na której siedzi miś, a dzieci machają misiowi i ciuchci na pożegnanie.

 

2)     Red ball, red ball (My First …TB str. 71)

Red ball

Red ball,

Up and down!

Up and down!

Up and down!

Blue ball,

Blue ball,

Up and down!

Up and down!

Up and down!

Green ball,

Green ball,

Up and down!

Up and down!

Up and down!

Up, down!

Up and down!

Up and down!


Dzieci śpiewają piosenkę w trzech grupach. Każda grupa ma piłkę w innym kolorze. W czasie śpiewania

dzieci w odpowiedniej chwili podnoszą i opuszczają swoje piłki.

 

3)     Dolly says Hello!

 

Dolly says Hello!
Teddy says Hello!
The dog says Woof!
And the cat says Miaow!

 

W czasie śpiewania dzieci wskazują zabawki i maskotki wymienione w piosence oraz witają się z nimi.

 

4)     I’m ready to play

I'm ready to play

I've got a train and a doll so I'm ready,

I'm ready, I'm ready to play.

I've got a car and a ball so I'm ready,

I'm ready, I'm ready to play.

Let's play with a yo-yo,

Let's go, let's play!

Let's play with a teddy,

I'm ready to play!

 

Podczas śpiewania piosenki dzieci w odpowiednim momencie podbiegają po kolei do obrazków zabawek leżących w różnych częściach sali: pociągu, lalki, samochodu, piłki, jo-jo i misia.

 

1 & 2) My First English Adventure Starter, Musiol, M., Villarroel, M., Pearson Education Limited 2005

3)     https://www.youtube.com/watch?v=nz8aZ2sDgAM

4)     https://elt.oup.com/elt/students/oxfordplayschool/audio/pls_songs_b_u4_readytoplay.mp3?cc=pl&selLanguage=pl

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                     

Olga Jankowska