Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 310

Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 310

ul. Jana Brożka 17

01-451 Warszawa - Wola

Tel: (22) 836-46-65

E-mail: p310@eduwarszawa.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

GRUPA: KRASNALE, ŻABKI - WRZESIEŃ

 

JĘZYK ANGIELSKI – WRZESIEŃ
 
Podczas pierwszych zajęć dzieci poznały nauczyciela, który będzie prowadził zajęcia. Oswoiły się z osobą oraz maskotką towarzyszącą na każdych zajęciach. Nauczyły się witać i żegnać po angielsku. Potrafią spytać o imię, odpowiedzieć jak mają na imię oraz nauczyły się kilku rymowanek i piosenek.
 
Słownictwo: 
Hello. – Witajcie, cześć. 
Goodbye. – Do widzenia. 
Bye-bye. – Pa, pa. 
What’s your name? – Jak masz na imię? 
I’m … - Jestem ...(imię) 
Mickey – imię myszki z filmów Disney’a

  

Dzieci rozumieją pytania i zwroty:
 
Hello children! – Witajcie dzieci! 
Stand up. – Wstań. 
Sit down. – Usiądź. 
Look at me. – Spójrz na mnie. 
Make a circle. – Zróbmy koło. 
What is it?/What’s this? – Co to jest? 
Where is…? - Gdzie jest…? 
Point with me. – Pokazuj ze mną. 
Make a circle. – Ustawcie się w kole. 
Round and round – dokooła 
Up – w górę 
Down – w dół

  

Piosenki i wierszyki:

 

“Hello!” (My First … TB. Str. 19) ((1))

  

“Hello, Hello, 
Hello children! 
Hello, hello, hello! 
Hello, Mickey! 
Hello, hello! 
Hello, Mickey! 
Hello, hello!”

  

Dzieci machają i witają się z maskotką.

 

“Bye-bye” (My First …TB. Str. 21) (1)

  

“Bye-bye, bye-bye, 
Bye-bye, children! 
Bye-bye, bye-bye. 
Bye-bye, Mickey! 
Bye-bye, bye-bye! 
Bye-bye, Mickey 
Bye-bye, bye-bye!”

  

Dzieci machają i żegnają się z maskotką.

 

  
“Look at me!”

  

“Look at me! 3X 
Stand up, stand up like me! 
Sit down, sit down like me! 
Look at me! 3X 
Stand up, stand up like me! 
Sit down, sit down like me! 
Look at me!” 3X

 

Dzieci wykonują czynności podczas śpiewania piosenki – na zmianę wstają i siadają oraz pokazują paluszkiem oczy i brzuch.

  

“Make a circle” (2)

  

“Time to make a circle.  
Make a circle, big big big. 
Small small small. 
Big big big. 
Make a circle, small small small.  
Hello hello hello. 
Make a circle, round and round.  
Round and round. 
Round and round. 
Make a circle, round and round. 
Hello hello hello. 
Make a circle, up up up. 
Down down down. 
Up up up. 
Make a circle, down down down. 
Now sit down”.

  

Jest to piosenka powitalna (opcjonalnie pożegnalna-WTEDY zmieniamy HELLO na GOODBYE). Dzieci kolejno: stają w kręgu, robią duże i mniejsze koło, na słowa „hello hello hello” wszyscy machają do siebie, następnie wszyscy chodzą w kole trzymając się za ręce, a na koniec podnoszą je ku górze, stają na palcach i przykucają. 

  

“Where is...?”

  

“Where is Ola? Where is Ola? Can you see? Can you see? I can see Ola, I can see Ola, point with me, point with me!”

 

 
Rymowanka na melodię „Panie Janie”. Dzieci siedzą w kółku i szukają pośród siebie np. Oli. Nauczyciel udaje, że nie wie gdzie ona siedzi. Śpiewamy: Where is Ola…? i pokazujemy celowo „na odwrót” tj. na dziecko o innym imieniu, a  dzieci pomagają nauczycielowi znaleźć Olę. Zabawa toczy się dalej, zmieniamy tylko imiona dzieci. 

  

“One, two, three” 
“One, two, three – look at me! 
One, two, three – listen to me! 
One, two, three – shhh!”

 

Rymowanka powtarzana na początku lekcji oraz kiedy dzieci mają się wyciszyć. 

 

We all fall down/ Walk around the circle” 3

 

“Walk around the circle. Walk around the circle.  
Walking walking. We all fall down.  
Gallop. Gallop around the circle. Gallop around the circle.  
Galloping galloping. We all fall down.  
Shh... Let's tiptoe. Tiptoe around the circle.  
Tiptoe around the circle. Tiptoe tiptoe. We all fall down.  
I'm so sleepy! Sleepy sleepy sleepy. I'm so sleepy.  
Wake up, everybody! Come on, we're going to hop!  
Hop around the circle. Hop around the circle.  
Hopping hopping. We all fall down.  
Let's twirl! Twirl around the circle.  
Twirl around the circle. Twirling twirling. We all fall down.  
Let's hop AND twirl! Hop around the circle.  
Twirl around the circle. Hopping, twirling. We all fall down”.

 

Podczas śpiewania piosenki dzieci wykonują kolejne czynności wymieniane w piosence: chodzą w kole, galopują jak koniki, skradają się na paluszkach, udają, że śpią, wstają i skaczą w kółku oraz obracają się wokół własnej osi”. Słysząc hasło „We all fall down” kucają imitując przewracanie się.

 

Olga Jankowska

 

 
ŹRÓDŁA
 
1. My First English Adventure Starter, Musiol, M., Villarroel, M., Pearson Education Limited 2005
2. https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ
3. https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk

 

 

ŹRÓDŁA

1. My First English Adventure Starter, Musiol, M., Villarroel, M., Pearson Education Limited 2005

2. https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

3. https://www.youtube.com/watch?v=JRMAptlBgTk